14 mei, 2007

Voorstelling van een Aalsterse CAP kandidate: Ivy Meert

Ivy Meert aan het woord:

Afkomstig van de achtergestelde rechteroever van Aalst en dochter van een postbode en een gezinshelpster bij Bond Moyson heb ik spijtig genoeg ondervonden, hoe een lage dunk de patroons, traditionele politici en andere kapitaalkrachtigen hebben van arbeiders en hun gezinnen. Volgens hen zijn zij gewoon diegenen die moeten doen wat hen gezegd wordt. Ze worden gezien als middel en niet als doel. Ze worden zelfs te dom geacht, om ook maar één beslissing te nemen dat hun huishouden te boven gaat.

Deze psychologische onderdrukking van arbeiders is zo intensief dat vele arbeiders het op de duur gaan geloven. Daarenboven worden ze ook nog tegen elkaar opgezet (Vlamingen tegen Walen, autochtonen tegen allochtonen, …).

Dit moet maar eens gedaan zijn! Arbeiders: laat niet langer op uw kop zitten! Er is een politieke formatie nodig die de belangen van de arbeiders verdedigt en CAP kan die rol spelen. Daarom heb ik mij kandidaat gesteld voor de kamerlijst van Oost-Vlaanderen en wil ik mij volledig inzetten voor de uitbouw van CAP. Tevens ben ik al van in het prille begin betrokken bij CAP als lid van de LSP-fractie.

Mijn stokpaardje is de milieukwestie. Als maar meer milieuheffingen, die vooral de consument raken, zullen de problemen echter niet oplossen. Op productieniveau moeten er milieuvriendelijke normen worden opgelegd, want wat niet geproduceerd wordt, kan niet geconsumeerd worden. In pré-CAP-tijden was ik actief bij COMAC (de jongerenbeweging van de PVDA) in de antiglobalistenbeweging.

Ivy Meert, Aalst, 25 jaar, bediende
Kamer Oost-Vlaanderen, 8e plaats

Geen opmerkingen: